Program dne

Základem časového uspořádání dne jsou zásady zdravé životosprávy. Způsob uspořádání činností v průběhu dne je přirozený i pružný systém uspokojující dětskou potřebu svobodné volby i potřebu řádu. Umožňuje reagovat na individuální možnosti dětí na jejich aktuální či aktuálně změněné potřeby.

6:00 – 6:30 hod. Scházení dětí ve třídě Sluníček. Příležitosti k uplatnění ve spontánní hře a pohybu.
6:30 hod. Scházení dětí ve svých třídách dle rozpisu provozu tříd. Individuální péče o děti. Příležitosti k uplatnění spontánního pohybu a spontánní hře ve skupinkách, hře v hracích koutcích i k individuální práci s dětmi. Podněcování dětí k vlastní aktivitě a experimentovaní.
7:30 – 8:30 hod. Průběžná přesnídávka (podle individuálních potřeb dětí, hygiena). Přesnídávka formou výběru a sebeobsluhy – dle schváleného jídelníčku.
8:30 hod. Postupné dokončování započatých a spontánních činností i hravých aktivit. Společné přivítání dne, kamarádů, ranní kruh. Prolínání herních činností s částečně řízenými a tělovýchovnými aktivitami. Didakticky zacílené činnosti (záměrné i spontánní učení) ve skupinkách.
9:30 – 11:30 hod. Ovocná přesnídávka, doplnění pitného režimu.
Přípravna na pobyt venku, vedení dětí k samostatnosti a sebe obsluze, pobyt venku, seznamování s přírodou apod.
11:20 hod. Oběd, hygiena, sebe obslužné činnosti dětí.
Harmonogram vydávání obědů v jednotlivých třídách:
· I. třída 11:20
· II. třída 11:30
· III. třída 11:30
· IV. třída 11:40
· V. třída 11:20
· VI. třída 11:30
12:00 hod. Začíná čas odpočinku-ukončení dopolední docházky dětí. Čas vytyčený na pohádku, relaxaci…, odpolední klid s respektováním individuálních potřeb dětí.
starší děti: Klidné činnosti a hry pro starší děti…. Individuální logopedická péče dle rozvrhu logopedických asistentek. Jazykové chvilky, grafomotorické cvičení, smyslové hry…. Dílny a dílčí zacílené aktivity MŠ….
14:00 – 16:30 hod. Odpolední svačina, hygiena, vedení děti k samostatnosti a sebeobsluze …
Odpolední zájmové činnosti, spontánní hry, tělovýchovné vyžití, zájmové kroužky… Opakovací chvilky, individuální práce s dětmi, předávání dětí rodičům. Volné činnosti a aktivity dětí řízené pedagogickými pracovníky zaměřené především na hry, zájmové činnosti zaměřené především na hry. V případě pěkného počasí mohou probíhat na školní zahradě MŠ. Ukončení provozu MŠ ve třídě Sluníček nebo na školní zahradě v prostorech určených pro třídu I. Sluníček.

Stanovený základní denní režim je orientační a přizpůsoben každé třídě podle doby podávání jídla s dodržením časových intervalů. Dále může být pozměněn v případě, že to vyplývá ze školního programu a třídního programu. (V případě výletů, exkursí, divadelních a filmových představení pro děti, besídek, dětských dnů a podobných akcí.)

Kroužky angličtiny a flétny začínají až po 15:00 hodině. Předáním dítěte do kroužku je ze strany mateřské školy pobyt dítěte v ten den považován za ukončený. Z kroužku si zákonní zástupci děti dle smlouvy vyzvednou – děti již dále nejsou zařazeny do programu dne.