Základem časového uspořádání dne jsou zásady zdravé životosprávy. Způsob uspořádání činností v průběhu dne je přirozený i pružný systém uspokojující dětskou potřebu svobodné volby i potřebu řádu. Umožňuje reagovat na individuální možnosti dětí na jejich aktuální či aktuálně změněné potřeby.
6:00 – 6:30 hod. | Scházení dětí ve třídě Sluníček. Příležitosti k uplatnění ve spontánní hře a pohybu. | |
6:30 hod. | Scházení dětí ve svých třídách dle rozpisu provozu tříd. Individuální péče o děti. Příležitosti k uplatnění spontánního pohybu a spontánní hře ve skupinkách, hře v hracích koutcích i k individuální práci s dětmi. Podněcování dětí k vlastní aktivitě a experimentovaní. | |
7:30 – 8:30 hod. | Průběžná přesnídávka (podle individuálních potřeb dětí, hygiena). Přesnídávka formou výběru a sebeobsluhy – dle schváleného jídelníčku. | |
8:30 hod. | Postupné dokončování započatých a spontánních činností i hravých aktivit. Společné přivítání dne, kamarádů, ranní kruh. Prolínání herních činností s částečně řízenými a tělovýchovnými aktivitami. Didakticky zacílené činnosti (záměrné i spontánní učení) ve skupinkách. | |
9:30 – 11:30 hod. | Ovocná přesnídávka, doplnění pitného režimu. | |
Přípravna na pobyt venku, vedení dětí k samostatnosti a sebe obsluze, pobyt venku, seznamování s přírodou apod. | ||
11:20 hod. | Oběd, hygiena, sebe obslužné činnosti dětí. | |
Harmonogram vydávání obědů v jednotlivých třídách: | ||
· I. třída | 11:20 | |
· II. třída | 11:30 | |
· III. třída | 11:30 | |
· IV. třída | 11:40 | |
· V. třída | 11:20 | |
· VI. třída | 11:30 | |
12:00 hod. | Začíná čas odpočinku-ukončení dopolední docházky dětí. Čas vytyčený na pohádku, relaxaci…, odpolední klid s respektováním individuálních potřeb dětí. | |
starší děti: | Klidné činnosti a hry pro starší děti…. Individuální logopedická péče dle rozvrhu logopedických asistentek. Jazykové chvilky, grafomotorické cvičení, smyslové hry…. Dílny a dílčí zacílené aktivity MŠ…. | |
14:00 – 16:30 hod. | Odpolední svačina, hygiena, vedení děti k samostatnosti a sebeobsluze … | |
Odpolední zájmové činnosti, spontánní hry, tělovýchovné vyžití, zájmové kroužky… Opakovací chvilky, individuální práce s dětmi, předávání dětí rodičům. Volné činnosti a aktivity dětí řízené pedagogickými pracovníky zaměřené především na hry, zájmové činnosti zaměřené především na hry. V případě pěkného počasí mohou probíhat na školní zahradě MŠ. Ukončení provozu MŠ ve třídě Sluníček nebo na školní zahradě v prostorech určených pro třídu I. Sluníček. |
Stanovený základní denní režim je orientační a přizpůsoben každé třídě podle doby podávání jídla s dodržením časových intervalů. Dále může být pozměněn v případě, že to vyplývá ze školního programu a třídního programu. (V případě výletů, exkursí, divadelních a filmových představení pro děti, besídek, dětských dnů a podobných akcí.)
Kroužky angličtiny a flétny začínají až po 15:00 hodině. Předáním dítěte do kroužku je ze strany mateřské školy pobyt dítěte v ten den považován za ukončený. Z kroužku si zákonní zástupci děti dle smlouvy vyzvednou – děti již dále nejsou zařazeny do programu dne.