Rozdělení dětí do tříd: dle Vyhlášky o předškolním vzdělávání 14/2005 ve znění 43/2006 §1a odst. 2 a 3
Podrobnosti o organizaci mateřské školy
Předškolní vzdělávání má 3 ročníky. V prvním ročníku mateřské školy se vzdělávají děti, které v příslušném školním roce dovrší nejvýše 4 roky věku. Ve druhém ročníku mateřské školy se vzdělávají děti, které v příslušném školním roce dovrší 5 let věku. Ve třetím ročníku mateřské školy se vzdělávají děti, které v příslušném školním roce dovrší 6 let věku, a děti, kterým byl povolen odklad povinné školní docházky. Do jedné třídy mateřské školy lze zařadit děti z různých ročníků.
Našim cílem ve všech třídách mateřské školy je vytvářet dětem vhodné sociální klima, které se zakládá na vzájemné důvěře a úctě.
Máme na zřeteli, že předškolní věk je z hlediska socializace dítěte a jeho společenské adaptace klíčovým obdobím.
Mateřská škola má šest tříd.
Děti jsou do jednotlivých tříd zařazeny dle věku s přihlédnutím k jejich individuálně různým vzdělávacím potřebám a možnostem i s akceptací přirozených vývojových specifik.
V předškolním vzdělávání uplatňujeme odpovídající metody a formy práce. Prožitkové učení a kooperativní učení hrou a činnostmi, které jsou založeny na přímých zážitcích dětí. Dále pak situační učení založené na vytváření a využívání situací. Spontánní sociální učení, založené na principu přirozené nápodoby.
Dětem s odkladem školní docházky bude vytvořen individuální vzdělávací program.
Nadstandardní aktivity
Nadstandartní (doplňkové) aktivity jsou součástí školního vzdělávacího programu. Jsou zaměřeny jednak na rozvoj talentu, jednak na pomoc dětem s určitým handicapem – procvičení výslovnosti, jemné či hrubé motoriky apod. Dále směřují k přípravě na vstup do základní školy také ve smyslu rozvoje sociálních vztahů – kontakt s další dospělou osobou, kontakt s dalšími vrstevníky…
Činnosti probíhají podle pravidelného rozvrhu během pobytu dítěte v mateřské škole v odpoledních hodinách.
O účasti dítěte v těchto aktivitách rozhodují rodiče dítěte po domluvě s učitelkou.
Řízení správného fyziol. rozvoje řeči a kolektivní logopedická cvičení
Zajišťujeme bezplatně odbornou logopedickou péči o děti s prostou vadou řeči , kterou provádějí naše paní učitelky (logopedické asistentky)
Ve spolupráci s klinickým logopedem je dětem poskytována péče o správný fyziologický rozvoj řeči. Při výskytu složitějších problémů jsou rodiče dětí upozorněni na možnost nápravy u klinického logopeda, jednodušší vady ve výslovnosti jsou individuálně odstraňovány v MŠ za souhlasu a spolupráce rodičů logopedickými asistentkami – našimi učitelkami. Správná výslovnost je fixována při kolektivních logopedických chvilkách během dne se všemi dětmi či se skupinou dětí třídními učitelkami.
individuální logopedickou péči zajišťují logopedické asistentky –Lenka Šenkeříková, Marie Hanačíková, Věra Kolečkářová, Jana Statečná
Nabízíme poradenskou činnost grafomotoriky pro děti s odkladem školní docházky
paní učitelky: Dana Bařinová, Eva Smetanová
Angličtina pro předškoláky
externí učitelky základní školy, elementární seznamování s anglickým jazykem
Děti budou hravou formou získávat povědomí o anglickém jazyce. Jednoduchá slova, slovní spojení z jim blízkého světa, jednoduchá písnička, říkadlo, hra, omalovánka, pomohou děti uvést do současného světa lidí s rozdílnou řečí.